ING

1 paraplu voor 29 landen

Wat doe je als organisatie wanneer je voor een grote verandering staat waarbij het eindstation nog onduidelijk is? Zoals de ING met de splitsing van bank en verzekeraar, met 29 landen in Europa en Zuidoost Azië. Bouwen aan een nieuwe merk. Met de ambitie: beursgang. Een periode waar de rol van interne communicatie cruciaal is. Het antwoord is FWD.

De naam van een transitieconcept dat in drie leestekens de ambitie van de organisatie vertelt. Sterk en herkenbaar. Ongeacht de taal die je spreekt. Want het concept is ontwikkeld voor het hele EurAsia bedrijf van ING Insurance/ Investment Management. De (Engelstalige) digitale communicatiemiddelen die nu worden uitgerold, zijn bedoeld voor diverse doelgroepen. Of het nu de top 50 betreft of de vijfhonderd managers daaronder. FWD wordt naast de huidige communicatiemiddelen van de landen ingezet en ondersteunen leidinggevenden en de communicatieafdelingen van de verschillende landen in hun rol. Krachtige cascadetools dus die zij op hun beurt gebruiken om hun teams te informeren. De sterke look & feel zorgen direct voor herkenbaarheid: dit gaat over de toekomst!

Atelier van GOG ontwierp de visuele identiteit en communicatiemiddelen in opdracht van Proof Reputation.